We wtorek pierwszego tygodnia ferii, grupka ministrantów (dwie dziewczyny i dwóch chłopaków) udała się z księżmi Januszem i Mariuszem do Tolkmicka leżącego nad Zalewem Wiślanym na wyjazd warsztatowo-rekreacyjny Liturgicznej Służby Ołtarza. Oferta była skierowana również do Scholi Dziecięcej, ale nikt się nie zgłosił... Były to pięknie i aktywnie spędzone dni...

Gdy szczęśliwie dotarliśmy na miejsce, po zjedzonym obiadku, udaliśmy się na Piaskulę - górę widokową, by wykorzystać fakt, że był jeszcze lód i śnieg. Wieczorem na dole w Oratorium graliśmy w Czółko... W środę udaliśmy się do SAR - Stacji Ratownictwa Morskiego (dziękujemy Panie Rysiu), po południu odbyły się Warsztaty Liturgiczne, Msza święta, wieczorem rozgrywki w karaoke i zwiedzanie najskrytszych zakamarków wieży kościoła i kręcenie zabytkowego zegara (dziękujemy Panie Tomku). Czwartek - rano wyjazd do Parku Astronomicznego we Fromborku (dziękujemy Pani Edyto), po południu wyjazd do Kina 7d w Elblągu, po powrocie Msza święta i na prośbę naszych zapaleńców karaoke do utraty sił. Piątek - wyjazd do Gdyni pełen przygód - podróż we mgle, zabawa w Centrum Nauki "Experyment", spacer Bulwarem Nadmorskim na Skwer Kościuszki, tam zerknięcie na okręty ORP Błyskawica, Dar Pomorza i inne, zapiekanki i herbata a po powrocie Msza święta. I dzień ostatni, sobota - Msza święta, zwiedzanie kościoła św. Jakuba, spacer do Portu, obiad, pożegnalne karaoke i szczęśliwie wróciliśmy do domów.

Szczególnie chcemy podziękować naszym gospodarzom - ks. Józefowi Grochowskiemu sdb (który był Proboszczem w Sępopolu a obecnie jest w Tolkmicku), ks. Piotrowi Boryczce sdb za piękną, radosną, salezjańską gościnę, Pani Eli za smaczne posiłki, które często pochłanialiśmy i wszystkim wcześniej już wspomnianym za wszelką pomoc.

W niedzielę podczas Mszy świętej o 1230, wszyscy uczestnicy otrzymali Odznakę "Certyfikowanego Ministranta" z rąk księdza Proboszcza, Wiktoria została przyjęta do grona Ministrantów - gratulujemy...

Mamy nadzieję, że w wakacje zdecyduje się nas więcej na wyjazd...

Podziel się z innymi w sieciach społecznościowych: